sâmbătă, 23 octombrie 2010

O căpusă pe trupul Postei Române – SOLUTIA „PARASHUTE”

http://www.ziarultimpul.ro/articole/2010/09/o-capu%c8%99a-pe-trupul-po%c8%99tei-romane-solu%c8%9bia-%e2%80%9eparashute%e2%80%9d/#comment-65

Cu ce să fi greșit ministrul Comunicațiilor și Societății Informaționale Gabriel Sandu ca să-l determine pe premier să-l remanieze? Este vorba de un minister fără convulsiile de la Finanțe, Muncă sau Transporturi. Să vedeți de unde i se trage ministrului Comunicațiilor: de la Poștă. Ați citit bine: POȘTĂ.

După ce s-a lansat pe piață acuza că Poșta este râvnită de un mogul – s-au câștigat și alegeri cu acest slogan –, Gabriel Sandu a fost chemat la partid:
- Îi cunoști pe domnii Brandstetter și Drăgoiu?
- Nu.
- Nu contează. Cu acești domni Poșta va înființa două societăți de asigurări – i s-a spus.
- Și cum vom motiva?
- Relansarea economică a Poștei.

Trebuie să recunoaștem că la ceea ce veți citi mai la vale s-a găsit o acoperire genială: relansarea economică a unui organism pe trupul căruia urmează să se lipească o căpușă cu gir de partid. Fostul ministru Gabriel Sandu a înghițit-o cu noduri.

Lucrarea s-a elaborat cu greutate, pentru că domnii Brandstetter și Drăgoiu aveau promisiuni de la partid că avantajele vor fi pentru partea „germană” (domnul Christian Brandstetter este cetățean austriac, a lucrat sau mai lucrează pentru Wiener Staedtische, dar, mai nou, a găsit un partener pentru Poșta Română).

Așa a început să prindă viață un Memorandum cu argumente pentru înființarea unei societăți de asigurări cu participația Poștei Române și HDI Gerling International Holding AG din Hanovra (HGINT). Din documentul elaborat de cele două părți, în română și germană, și care urmează să fie aprobat de prim-ministrul Emil Boc reiese că este vorba de un „parteneriat” pe termen lung (25 de ani) între Poșta Română și HGINT la constituirea „în interes reciproc” a unor societăți comerciale de asigurări, cărora le-au mai zis și „societăți în comun”.

Acestea ar urma să poarte numele „SC Poșta Română Asigurări de Viață SA” și „SC Poșta Română Asigurări SA” (49% Poșta Română și 51% HGINT).
Intenții mărețe: în afară de obișnuitele produse de asigurare – de viață, RCA, CASCO, de clădiri și bunuri, accidente –, „societatea în comun” ar urma să aibă și produse financiare – asigurări de credite, produse de economii.

Suveicile BRARO

Încă din preambul, invocându-se „atingerea scopului prezentului acord”, Poșta Română acceptă concentrarea know-how-ului în mâinile HGINT și – surpriză! – firmei BRARO II H. Poșta Română și HGINT vor participa la constituirea și dezvoltarea societăților în comun – aici fiți atenți cum mai este strecurată o căpușă – „cu implicarea BRARO International Insurance Holding SRL”.

De unde până unde acest BRARO? Îi aparține lui Christian Brandstetter. Dar unde apare domnul Drăgoiu Paul Constantin? Investitorul austriac, gândindu-se probabil la parteneriatul pe termen lung, a înființat în România, în urmă cu mai bine de un an, mai multe BRARO.

Firma trecută la capitolul 2 prin formula „cu participarea” BRARO International Insurance Holding SRL, înregistrată în România în apartamentul 6 din Bd. Mircea Vodă 34, București, îi are ca acționari pe BRARO Investment Company SRL (Mircea Vodă 34, ap. 8, administrator Drăgoiu Paul Cristian; asociat – „Simplicius Establishment”, o căsuță poștală din Liechtenstein, probabil tot a lui Brandstetter) și BRARO Management&Consulting (tot Mircea Vodă 34, dar ap. 21).

Peste tot, acționar Brandstetter. Asemenea încrengături de firme (unii le zic “bârligături”) sunt folosite acolo unde se intenționează plimbarea fondurilor până li se pierde urma. Iar în înțelegerea cu Poșta Română, pe BRARO o întâlnim doar acolo unde este vorba de cotele de profit.

Poșta Română, numai obligații

Acum să vă țineți bine: participația Poștei Române la drepturile de vot în Adunarea Generală a fiecărei societăți în comun este de 1%, iar a HGINT – de 99%, în contradicție cu participația fiecărui acționar. În mod normal, Poștei Române ar trebui să-i revină cel puțin 49%.

Poșta se obligă să îndeplinească toate formalitățile pentru folosirea denumirii Poșta Română, dar și a emblemei cu marca „Poșta Română”. O garanție că afacerea se face cu girul unei firme de încredere în rândul românilor. Succesul noii afaceri îl constituie brandul „Poșta Română”.

De aceea, se insistă în contract pe faptul că noua organizație trebuie, „în mod vizibil”, percepută ca parteneră de afaceri cu Poșta Română, practic, cu statul român.

Să vedem în ce constă capitalizarea societăților în comun. HGINT se angajează să pună la bătaie capitaluri adiționale de câte 12 milioane euro. Deși este o sumă derizorie pentru două megasocietăți de asigurări, cum credeți că vor sosi banii? În opt exerciții financiare, adică opt ani.

Mai pe șleau, se va lucra cu „materialul clientului”, adică pe banii primilor asigurați, pentru că infrastructura o pune Poșta la bătaie. Banii trebuie însă returnați, ba chiar cu dobândă. Ce „investește” HGINT scoate întreit. Deci va fi în câștig. Risc doar pentru Poștă. Oricum, cele 12 milioane de euro nu acoperă infrastructura de sute de milioane de euro a Poștei.

Practic, activitatea de asigurări pentru cele două societăți va fi preluată de angajații Poștei Române, care vor avea și calitatea de „agenți de asigurări”. Prevederile contractului sunt mai mult decât clare: „Întregul colectiv de muncă al Poștei Române este pus la dispoziția societăților în comun”.

Mai mult, Poșta Română se angajează să asigure condiții pentru activitatea de asigurări chiar și în cele mai îndepărtate agenții sau puncte de lucru din mediul rural. Toți poștașii, toți funcționarii vor lucra pentru HGINT. Poștașii când vor duce pensia vor insista și pentru o asigurare de viață – „produsul” născut în laboratoarele PDL. Pensionarii vor fi primele ținte: când li se va plăti pensia li se va băga pe gât și o poliță.

Din capul locului se recunoaște că se vor folosi TOATE canalele de distribuție ale Poștei, inclusiv poziția sa pe piață, pentru a fi vândute noile produse de asigurare. Adică toată infrastructura Poștei, tot personalul ei, ba și partenerii. Poștei îi revin și 49% din costurile inițiale de lansare, obținerea autorizației de funcționare, pregătirea activității.
O dată cu obținerea autorizației de funcționare pentru cele două societăți în comun, angajaților Poștei le este interzis să mai distribuie alte produse de asigurări.

Și este ceva, dacă ne gândim că, numai pentru clientela ING, Poșta Română a pus la dispoziție 580 de subunități poștale. Multe companii de asigurări își doresc colaborarea cu Poșta Română – atât pentru asigurarea parcului auto, a salariaților, cât și pentru vinderea de polițe la ghișeele sale. În noul contract, Poșta Română se obligă să transfere polițele de asigurări pentru toate bunurile – parcul auto, bunuri mobile și imobile – la noile societăți în comun. Să nu se uite că Poșta plătește polițe de asigurări de viață pentru circa 35.000 de salariați.

Le plătește din bani publici, la fel ca la răscumpărarea acțiunilor către HGINT. Când vine sorocul răscumpărărilor, Poșta plătește tot din bani publici.

Ca să fie asigurat succesul afacerii, Poșta Română, la îndemnul domnului Brandstetter, va încuraja proprii angajați și familiile acestora să încheie contracte de asigurare cu societățile în comun.

Suportul Guvernului

Acordul de cooperare are un capitol (1.11) care se numește chiar așa: „Suportul Guvernului român”. Bănuim că domnul Brandstetter a purtat ceva discuții la Guvern, de vreme ce și-a permis să-i traseze sarcini: „Preia răspunderea pentru luarea oricăror măsuri care sunt necesare sau oportune pentru implementarea prezentului acord prin Poșta Română”. Anexa 4 la contract chiar poartă denumirea de „Scrisoare angajament”.

Nici un guvern de acum înainte nu va putea să rezilieze un asemenea contract înrobitor. Cu atâtea obligații pentru Poșta Română, nu este exclus ca visul domnului Brandstetter să se îndeplinească: noile societăți în comun să obțină, în primii cinci ani, un loc în Top 10 al societăților de asigurări.

Compania Națională Poșta Română SA este societate comercială cu capital majoritar de stat. Statul român, reprezentat de MCSI, deține 74,0946%, iar Fondul Proprietatea – 25,00514%. 25% este o participație importantă. Fondul Proprietatea n-a fost informat de intenția Guvernului Boc de a înființa propria societate de asigurări, în schimb, partidul domnului Boc, da. În plus, în actualul obiect de activitate al Poștei Române, în statutul său nu este prevăzută înființarea unor asemenea societăți, ci activități conforme cu specificul său.

Soluția „Parashute”

Sunt sigur, stimați cititori, că cei mai mulți dintre dumnevoastră n-ați auzit de soluția „Parashute”. O găselniță a noii inginerii financiare: în cazul în care afacerea nu s-ar face în timp util, produsele de asigurare vor fi distribuite unui asigurător numit de HGINT, „fără ca în cadrul procesului de numire să fie implicată și Poșta Română” (soluția „Parashute”). Condiția este ca până în luna mai 2011 să fie înființată cel puțin o societate în comun, altfel înțelegerea se va limita la prestarea de servicii de intermediere de asigurări pentru un grup german neintrat pe piața românească – Talanx –, HGINT fiind o subsidirară a acestuia.

Pe neobservate, societățile de asigurări din România se vor trezi cu un HGINT intrat pe ușa din dos, care va avea acces la baza de date a Poștei, deci își va recruta clienții cu ușurință și va desființa concurența liberă cu ceilalți actori de pe piața asigurărilor. Poșta va oferi clienți „pe tavă”. Practic, un monopol.

Cum va fi „privatizată” Poșta Română

Cât timp vor funcționa societățile Brandstetter-Poșta Română, HGINT are pretenția la echivalarea mijloacelor financiare, partea română garantând toate tranzacțiile. Tot Poșta va fi obligată să plătească integral, în 30 de zile, 49% din suma calculată de HGINT că ar fi cheltuit-o.

Lovitura de teatru vine la capitolul 2.4.1: „HGINT se obligă să cesioneze Poștei Române acțiuni care reprezintă o participație de 40% din capitalul social al fiecărei societăți în comun, iar Poșta Română se obligă să cumpere și să preia de la HGINT acțiuni care reprezintă o participație de 40% din capitalul social al fiecărei societăți în comun”. Mai pe șleau, dacă Poșta Română nu va avea bani să cumpere, va fi înghițită pe nemestecate de HGINT.

La cât de înglodată în datorii este Poșta, n-are de unde plăti și va fi luată pe nimic. Și cum să nu fie falită, dacă are până și un serviciu care se numește „Info politics”? Poate va fi transferat la noile societăți în comun.

Ați observat, desigur, că au dispărut 9 procente din capitalul social. Opt dintre acestea vor fi concesionate enigmaticului BRARO II H, din Bd. Mircea Vodă 34, cel cu „implicarea”.

Poșta Română va mai avea un hop în al patrulea an de conviețuire cu HGINT. Va prelua (contra cost, evident) de la BRARO participația de 8%. HGINT își va asigura pe deplin drepturile și creanțele care-i aparțin, iar ca să fie sigură că Poșta își va îndeplini obligațiile, aceasta se angajează să „acorde și să constituie în favoarea HGINT garanții reale mobiliare de rang I asupra tuturor acțiunilor deținute în cadrul societăților în comun, la valoarea prețului de cumpărare plus 20%”.

Tot Poșta Română se obligă să cesioneze în contul plății către HGINT drepturile și pretențiile în legătură cu acțiunile Poștei deținute de societățile în comun, precum și pretențiile în legătură cu contractul de parteneriat. În caz de reziliere, Poșta este obligată să preia acțiunile celuilalt la cel mult 80% din valoare.

HGINT câștigă pe toate planurile. Așadar, Poșta Română, obligată la garanții imobiliare de rang I, n-are aproape nici un drept, suportă mai tot. Când se face o asociere se evaluează cu ce intră fiecare, cu ce patrimoniu participă asociații. Care este baza legală a lui 49%? Cum s-a evaluat?

Infrastructura Poștei va fi folosită, dar nu este trecută la capitalul social. Bunurile cu care participă Poșta ar trebui expertizate. În contract se vorbește de cota de profit (între 3 și 5%) din primele câștigate, dar și aceste infime procente vor fi cesionate de Poștă „în contul plății către HGINT”.

Poșta nu va primi nimic din cota de profit. În schimb, nu se specifică nimic dacă HGINT nu-și respectă obligațiile, neavând nici un risc. Poșta Română este cea care suportă pierderile. Din toate capitolele contractului se observă că Poșta este tratată cu un dușman, și nu ca un partener. HGINT își ia mereu măsuri de apărare. Cum s-ar zice, faci o afacere și celălalt suportă pierderea.

Unde-i logica? Dacă e pierdere, pierdem în comun, iar câștigul îl împărțim tot în comun. În schimb, Poșta plătește primele de performanță către angajații care lucrează și pentru cele două societăți în comun. Și tot Poșta asigură din resurse proprii (adică fonduri publice) nevoile de consiliere ale noilor clienți. Este vorba, în fond, de o preluare aproape gratuită.

Nu discutăm aici oportunitatea unor noi societăți de asigurări, în fond, se vor confrunta într-o piață liberă. HGINT este o firmă cunoscută în Germania, dar contractul ticluit în numele său este înrobitor pentru Poșta Română. Povestea cu banii investiți pe parcursul a opt ani, în vreme ce Poșta pune imediat toată infrastructura la dispoziție, stârnește îngrijorare. Cel mai câștigat va fi domnul Brandstetter, căruia Poșta îi va rambursa 8% numai pentru faptul că a tranzacționat afacerea.

Am putea conchide că „parașuta” plonjează unde trebuie și „acoperă” tot. Inclusiv afaceri de partid. Am studiat vreo sută de pagini de documente și n-am aflat cum acțiunea „Parashute” va relansa economic CN Poșta Română SA. Dacă tot greul cade pe Poștă, dacă afacerea este așa de profitabilă, te întrebi de ce n-o face singură. Iar dacă are nevoie de bani, s-ar putea împrumuta la banca proprie.


Petre Mihai BĂCANU

Nicu says:
September 16, 2010 at 2:13 pm Pai ce, Romtelecom nu s-a asociat si el cu o firma de asta de asigurari si polita a venit odata cu factura?! Nimic nou sub soare, toata lumea cauta “sa manance si gura ei”.

Reply Rica says:
September 17, 2010 at 11:00 am Bine ca acest caz s-a depistat, acum trebuie vazut ce se intampla mai departe.

Reply miraim says:
September 17, 2010 at 10:46 pm Domnule Bacanu,

Extraordinar acest articol. Sunteti intr-adevar un jurnalist de mare clasa.
Asta e subiect adevarat de mestecat si tocat de ziua dimineata pana seara de catre toti blogarashii si toate televiziunile…..
in schimb bloguri precum cel al lui mircea badea….ne indeamna sa citim noi stiri despre ce factuca s-a mai mutat de la PRO la Antene si alte rahaturi de acest gen.
DOMNULE BACANU , problema e ca Romania este trecuta pe harta internationala a jafului, alaturi de Polonia, Ungaria, bulgaria si altele…, tara noastra fiind in capul listei de tari pe care cabala internationala a decis sa le jefuiasca pana la epuizare.
doamne doamne…si mai zic tot felul de antiromani pe la televizor ca tot romanu e de vina pentru ce i se intampla….cum dracu vine asta? aaa da…romanu e de vina…ca nu ia o coasa, o lopata si ranga …sa se duca la guvern si sa umple strada cu sange de ministri si alti din astia…ca sa le intre in cap astora….sa nu ne mai fure

Reply POSTASUL says:
September 20, 2010 at 10:29 am LA POSTA ROMANA MAI ESTE SINDICAT ?????

Reply Sebi says:
September 20, 2010 at 10:57 am Base, parca ziceai ca trebuie sa te voteze prostimea ca sa nu fure barosanii sarea si Posta?! De fapt trebuia sa te exprimi mai corect, adica sa nu fure cine nu trebuie Posta Romana… Asa era mai de inteles si nu ne-am mai fi facut atata sange rau ca iarasi Vantu, Patriciu sau Felix Motanu’ vor face matzu’ gros!

Reply mihai says:
September 20, 2010 at 12:52 pm Pentru Postasul– mai multi lideri judeteni sunt directori-acum crezi ca mai este sindicat?

Reply
ion postasul says:
September 21, 2010 at 4:37 pm dar tu ce ai facut sa opresti mizeria din sindicatul tau , daca eventual acolo ai director politic si lider de sindicat in acelasi timp

Reply vladimir says:
September 20, 2010 at 3:21 pm pt postasu :
cand a avut posta sindicat?
probabil cand eram monitorizati de FMI ….

Reply ion postasul says:
September 20, 2010 at 4:16 pm ptr postasul….
sindicat la posta romana este dar se numeste “SINDICATUL MATEI BRATIANU” SI se ocupa de cu totul altceva….. de ex…. strategii de restructurare in dezavantajul postei si statului roman ( vezi contracte paguboase ..g4, uty, blueair ) si nu in ultimul rand sa-si puna directori de restructurare sau directori operationali pe cei care l-au pupat in cur pe matei bratianu care pe langa faptul ca e lider si cinduce sindicatul mai este si mare deputat psd cu apucaturi pdl-ste

Reply Geta says:
September 20, 2010 at 5:33 pm O alta “tzeapa” cu asigurari s-a mai incercat la Posta in 2005-2006 , de chiar acolitii lui Bratianu – Cocrea si Toader ! Atunci , ” binefacatorul ” Pacuraru Marcel , prin intermediul sindicatului , pusese la punct o excrocherie asemanatoare . Acum , Bratianu se foloseste de Simon Victor pentru a justifica ” necesitatea ” crearii firmei mixte de asigurari , prin fabricarea a tot felul de asa zise “strategii ” ! P.S. : Peste 25 de lideri de sindicat judeteni sunt acum si directori ( executivi , de directii , centre sau judet ) ! Si atunci , de unde interes pentru drepturile salariatilor ?) ,

Reply
ion postasul says:
September 21, 2010 at 4:31 pm Pai si ce se incearca acum, draga Geta este tot un fel de postcom.
La o adica nu putea Posta Romana sa incheie un parteneriat cu cei mari din piata asigurarilor romanesti (ex ing, astra etc…)astia erau deja cunoscuti si cunoscuti bine. Dar de 2 ani politrucii pusi in fruntea Postei doar promit ca aduc servicii noi in rest doar posturi de directori bine platite . Probabil asta e smecheria … de ce Posta Romana sa faca afaceri la fata cu firme deja recunoscute si aici sa nu uitam ca deja pierde si a pierdut startul, batalia mare se da pe asigurarile obligatorii ptr locuinte….. Posta ce a facut pana acum ? NImic, s-ar putea asta sa fie strategia o societate falimentara din start si sa falimenteze incet si posta. Oricum tinta e alta cu siguranta . ….BANIIIIII. si acesti bani intra doar in buzunarele cuiva.
iar acum pe lozinca ” sa salvam posta si sa aducem noi venituri ” vor aduce exact inmormantarea postei. Eu cred ca se puteau incheia parteneriate si cu marii asiguratori existenti in piata romaneasca si sunt sigur ca toti ar fi vrut sa incheie asigurari in parteneriat cu posta, dar comisioanele cerute probabil erau prea mari si ptr astia mari din asigurari.
O alta miza ar putea fi testarea pietii PE GRATIS sa nu uitam ca mediul rural nu e asa exploatat pe piata asigurarilor si …. in cazul asta cine poate face o testare a pietii pe gratis ? … te-ai prins ? da…Posta Romana.
O alta miza ar fi MINIMUM 70 000 (saptezeci mii ) de asigurati mai mult ca sigur , cine ? salariatii postali si eventual obligativitatea incheierii prin sarcini de serviciu a cel putin inca o polita de asigurare tot sub stindardul ca….. Posta are nevoie de venituri noi sa poata sa-si plateasca salariile si restul cheltuielilor. Si cum postasii sunt iubitori din fire or sa puna iarasi osul la treaba si vor aduce birul la posta strans cu sudoarea fruntii postasilor.
de aia sunt de acord cu tine si doar am vrut sa dezvolt un pic subiectul.

Reply MEMBRU DE SINDICAT says:
September 21, 2010 at 8:15 am TREBUIE SA ARATAM CA SINDICATUL DIN POSTA NU ESTE VINDUT PDL-ULUI SI MISCAREA SINDICALA NU A MURIT ASA CUM CRED MEMBRII DE SINDICAT, POSTASII.
DE CE NU VRETI SA VEDETI REALITATEA DIN TERITORIU?
DE CE IN PERMANENTA LIDERII SPUN CA TOTUL E BINE LA POSTA , CIND NOI CUMPAR RECHIZITE, SUNTEM UMILITI DE POLITRUCI SI OBLIGATI SA FACEM POLITICA PDL-ULUI?
DE CE ATITEA INTELEGERI CU PDL ?
DE CE CIND LIDERII ADEVARATI SPUN REALITATI, UNII CONSIDERA CA ARUNCA “MESAJE DEFETISTE” ?
CIT CREDETI CA MAI PUTETI TINE IN FRIU FURIA POSTASILOR ?

Reply
ion postasul says:
September 21, 2010 at 4:14 pm care lideri iti zic ca e bine la posta poti sa-i nominalizezi ?

Reply postas amarat says:
September 21, 2010 at 8:24 am Cum credeţi că poate performa poşta, în condiţiile în care organigrama este plină de oameni care nu fac nimic, dar sunt consideraţi “şefi”, de la oficianţii verificatori din oficiile poştale rurale mecanizate, care efectuează trimestrial verificări financiare(aşa spune instructiunea poştală din anul 1977), continuând cu organele C.F.G. (control finaniar gestionar care stau în control câte 3-4 luni), inspectorii din cadrul Oficiilor Judeţene de poştă, Inspectoratul Regional de Control, precum şi celălate servicii din cadrul Direcţiilor Regionale de Poştă, care se întrec în a cere fel şi fel de situaţii, numai pentru a-şi justifica prezenţa la lucru. S-a ajuns până acolo încât un oficiu poştal trimite aceeaşi situaţie la mai multe compartimente, şi asta listate, fiindcă cei mai mulţi dintre domnii de la regională nu ştiu să lucreze cu calculatorul. Performanţă la poştă? E departe acest lucru şi vă mai dau doar două exemple: 1. cei mai mulţi dintre şefii de birou, inspectori, diriginţi, nu au studii superioare, fiindcă. C.C.M. ul nu face diferenţă între două persoane de pe aceeaşi funcţie, unul care are studii superioare şi celalalt fără studii. Au aceeaşi clasă de salarizare( asta chiar este numită de către conducerea sindicatului o “bilă albă”). Studiind C.C.M. ul se poate observa că se poate ajunge inclusiv director fără a avea studii superioare(cazuri concrete la Arad şi Vâlcea şi poate şi în alte judeţe). Concluzia este că această „prestigioasa companie” nu încurajează performanţa, nu doreşte ca salariaţii să se specializeze, iar acolo unde sunt oameni cu calificări, studii superioare, masterate, sunt daţi la o parte, pentru a nu deranja pe cei fără studii, care stau bine mersi pe posturi care necesită studii superioare. 2. Toate angajările sunt făcute având în comisia de examinare trei persoane din partea sindicatului şi alte trei din partea administraţiei. Cine conduce administraţia ? Oamenii puşi de către sindicat. Sunt judeţe în ţară, Arad, Caraş Severin, Vâlcea, Olt, Brăila(şi altele probabil), unde preşedinţii de sindicat sunt şi directori operaţionali. Nu le-a impus nimeni să-şi prezinte o onorabilă “demisie de onoare”. Concluzia este că angajările şi celalte afaceri sunt făcute de către sindicat, fiindcă acea proprtie de la angajări de exemplu(3 plus trei) este net în favoarea sindicatului, având în vedere că directorul(care numeşte comisia pentru administraţie, este preşedintele de sindicat). Aţi mai auzit aşa ceva în altă parte Sunt convins că nu. Probleme sunt foarte multe. Faceţi obişnuitele verificări înainte de a publica un posibil material despre poştă, cu ceea ce v-am scris aici şi dacă va exista posibilitatea ca poştaşii din ţară să-şi exprime nemulţumirile după publicarea materialului(comentarii pe site ul indicat de dumneavoastră) ve-ţi avea o imagine mult mai clară asupra straniilor fenomene din poştă. Vă multumesc anticipat!

Reply
ion postasul says:
September 21, 2010 at 4:13 pm vad ca esti destul de informat , mai spune amanunte.

Reply ion postasul says:
September 21, 2010 at 4:35 pm APEL …
ionpostasul e baiat bun, nu-l injurati eventual scrieti pe ionpostasul@yahoo.com
daca unii dintre cititori pot combate argumentele lui

Reply apartamenty says:
September 22, 2010 at 9:07 am This is really a really super read for me, Have to admit you happen to be 1 from the best bloggers I ever saw.Thanks for posting this informative article.

Reply fost postas says:
October 11, 2010 at 10:36 pm Degeba, se tot agita domnii de la posta, ca au cumparat 400 de masini, ca se renunta la g4s. la ora actuala nu se poate fara g4s si am o spun punctual –
- posta acum e prea saraca ca sa isi poata permite alte investitii
- contractul cu g4s e BETON
- posta, acum, nu-si poate permite rezilierea contractului,pentru ca nu au ce pune in loc
- posta a platit la g4s o parte din bani in iunie a.c. dupa ce au facut un imprumut bancar
- s-a facut un calcul si s-a demonstrat ca daca posta si-ar cumpara, ca nu s-a demarat nimic, 400 de masini+salariati+logistica ar costa mai mult decit ia g4s

Reply fost postas says:
October 11, 2010 at 10:44 pm solutii ar fi -
- privatizarea pe segmente, adica auto, cladiri,etc.
- transformarea in unitate bugetara
dar doamne fereste, bateti in lemn, muscati-va limba, sa nu ajunga in insolventa ( incapacitate de plata ), ca am fi de risul lumii, de parca n-am fi, sa ajunga prima posta din lume FALIMENTARA

Reply mosfet says:
October 14, 2010 at 1:00 am citind cele de sus se vede de la o posta ca nu e bine .cat despre g4s poate osa va surprinda dar angajati lor asi fac treaba cum trebuie . la ei sant si de ai nostri cre nu are rost sa mai vorbim sant cei mai indisciplinati .au avut masinile la scara [parcare acasa] sanu mai vorbim de traseele nerespectate scurtate pe toate drumurile de tara si benzina le ramanea lor .odata cu posta se facea si piata se lua copilul de la gradinita la g4 s asa ceva nu se antampla .se face cu adevarat transport valori .si nu uitati ce am mai zis tot ai nostri sant buba cei de la posta.

O căpusă pe trupul Postei Române – SOLUtIA „PARASHUTE”

O căpusă pe trupul Postei Române – SOLUtIA „PARASHUTE”


Cu ce să fi greșit ministrul Comunicațiilor și Societății Informaționale Gabriel Sandu ca să-l determine pe premier să-l remanieze? Este vorba de un minister fără convulsiile de la Finanțe, Muncă sau Transporturi. Să vedeți de unde i se trage ministrului Comunicațiilor: de la Poștă. Ați citit bine: POȘTĂ.


Christian Brandstetter, "creierul" afacerii
După ce s-a lansat pe piață acuza că Poșta este râvnită de un mogul – s-au câștigat și alegeri cu acest slogan –, Gabriel Sandu a fost chemat la partid:
- Îi cunoști pe domnii Brandstetter și Drăgoiu?
- Nu.
- Nu contează. Cu acești domni Poșta va înființa două societăți de asigurări – i s-a spus.
- Și cum vom motiva?
- Relansarea economică a Poștei.

Trebuie să recunoaștem că la ceea ce veți citi mai la vale s-a găsit o acoperire genială: relansarea economică a unui organism pe trupul căruia urmează să se lipească o căpușă cu gir de partid. Fostul ministru Gabriel Sandu a înghițit-o cu noduri.

Lucrarea s-a elaborat cu greutate, pentru că domnii Brandstetter și Drăgoiu aveau promisiuni de la partid că avantajele vor fi pentru partea „germană” (domnul Christian Brandstetter este cetățean austriac, a lucrat sau mai lucrează pentru Wiener Staedtische, dar, mai nou, a găsit un partener pentru Poșta Română).

Așa a început să prindă viață un Memorandum cu argumente pentru înființarea unei societăți de asigurări cu participația Poștei Române și HDI Gerling International Holding AG din Hanovra (HGINT). Din documentul elaborat de cele două părți, în română și germană, și care urmează să fie aprobat de prim-ministrul Emil Boc reiese că este vorba de un „parteneriat” pe termen lung (25 de ani) între Poșta Română și HGINT la constituirea „în interes reciproc” a unor societăți comerciale de asigurări, cărora le-au mai zis și „societăți în comun”.

Acestea ar urma să poarte numele „SC Poșta Română Asigurări de Viață SA” și „SC Poșta Română Asigurări SA” (49% Poșta Română și 51% HGINT).
Intenții mărețe: în afară de obișnuitele produse de asigurare – de viață, RCA, CASCO, de clădiri și bunuri, accidente –, „societatea în comun” ar urma să aibă și produse financiare – asigurări de credite, produse de economii.

Suveicile BRARO

Încă din preambul, invocându-se „atingerea scopului prezentului acord”, Poșta Română acceptă concentrarea know-how-ului în mâinile HGINT și – surpriză! – firmei BRARO II H. Poșta Română și HGINT vor participa la constituirea și dezvoltarea societăților în comun – aici fiți atenți cum mai este strecurată o căpușă – „cu implicarea BRARO International Insurance Holding SRL”.

De unde până unde acest BRARO? Îi aparține lui Christian Brandstetter. Dar unde apare domnul Drăgoiu Paul Constantin? Investitorul austriac, gândindu-se probabil la parteneriatul pe termen lung, a înființat în România, în urmă cu mai bine de un an, mai multe BRARO.


SRL-ul de la apartamentul 16 ar urma să preia 8% din companiile de asigurare
Firma trecută la capitolul 2 prin formula „cu participarea” BRARO International Insurance Holding SRL, înregistrată în România în apartamentul 6 din Bd. Mircea Vodă 34, București, îi are ca acționari pe BRARO Investment Company SRL (Mircea Vodă 34, ap. 8, administrator Drăgoiu Paul Cristian; asociat – „Simplicius Establishment”, o căsuță poștală din Liechtenstein, probabil tot a lui Brandstetter) și BRARO Management&Consulting (tot Mircea Vodă 34, dar ap. 21).

Peste tot, acționar Brandstetter. Asemenea încrengături de firme (unii le zic “bârligături”) sunt folosite acolo unde se intenționează plimbarea fondurilor până li se pierde urma. Iar în înțelegerea cu Poșta Română, pe BRARO o întâlnim doar acolo unde este vorba de cotele de profit.

Poșta Română, numai obligații

Acum să vă țineți bine: participația Poștei Române la drepturile de vot în Adunarea Generală a fiecărei societăți în comun este de 1%, iar a HGINT – de 99%, în contradicție cu participația fiecărui acționar. În mod normal, Poștei Române ar trebui să-i revină cel puțin 49%.

Poșta se obligă să îndeplinească toate formalitățile pentru folosirea denumirii Poșta Română, dar și a emblemei cu marca „Poșta Română”. O garanție că afacerea se face cu girul unei firme de încredere în rândul românilor. Succesul noii afaceri îl constituie brandul „Poșta Română”.

De aceea, se insistă în contract pe faptul că noua organizație trebuie, „în mod vizibil”, percepută ca parteneră de afaceri cu Poșta Română, practic, cu statul român.

Să vedem în ce constă capitalizarea societăților în comun. HGINT se angajează să pună la bătaie capitaluri adiționale de câte 12 milioane euro. Deși este o sumă derizorie pentru două megasocietăți de asigurări, cum credeți că vor sosi banii? În opt exerciții financiare, adică opt ani.


Gabriel Sandu, fostul ministru al Comunicațiiilor și Societății Informaționale
Mai pe șleau, se va lucra cu „materialul clientului”, adică pe banii primilor asigurați, pentru că infrastructura o pune Poșta la bătaie. Banii trebuie însă returnați, ba chiar cu dobândă. Ce „investește” HGINT scoate întreit. Deci va fi în câștig. Risc doar pentru Poștă. Oricum, cele 12 milioane de euro nu acoperă infrastructura de sute de milioane de euro a Poștei.

Practic, activitatea de asigurări pentru cele două societăți va fi preluată de angajații Poștei Române, care vor avea și calitatea de „agenți de asigurări”. Prevederile contractului sunt mai mult decât clare: „Întregul colectiv de muncă al Poștei Române este pus la dispoziția societăților în comun”.

Mai mult, Poșta Română se angajează să asigure condiții pentru activitatea de asigurări chiar și în cele mai îndepărtate agenții sau puncte de lucru din mediul rural. Toți poștașii, toți funcționarii vor lucra pentru HGINT. Poștașii când vor duce pensia vor insista și pentru o asigurare de viață – „produsul” născut în laboratoarele PDL. Pensionarii vor fi primele ținte: când li se va plăti pensia li se va băga pe gât și o poliță.

Din capul locului se recunoaște că se vor folosi TOATE canalele de distribuție ale Poștei, inclusiv poziția sa pe piață, pentru a fi vândute noile produse de asigurare. Adică toată infrastructura Poștei, tot personalul ei, ba și partenerii. Poștei îi revin și 49% din costurile inițiale de lansare, obținerea autorizației de funcționare, pregătirea activității.
O dată cu obținerea autorizației de funcționare pentru cele două societăți în comun, angajaților Poștei le este interzis să mai distribuie alte produse de asigurări.

Și este ceva, dacă ne gândim că, numai pentru clientela ING, Poșta Română a pus la dispoziție 580 de subunități poștale. Multe companii de asigurări își doresc colaborarea cu Poșta Română – atât pentru asigurarea parcului auto, a salariaților, cât și pentru vinderea de polițe la ghișeele sale. În noul contract, Poșta Română se obligă să transfere polițele de asigurări pentru toate bunurile – parcul auto, bunuri mobile și imobile – la noile societăți în comun. Să nu se uite că Poșta plătește polițe de asigurări de viață pentru circa 35.000 de salariați.

Le plătește din bani publici, la fel ca la răscumpărarea acțiunilor către HGINT. Când vine sorocul răscumpărărilor, Poșta plătește tot din bani publici.

Ca să fie asigurat succesul afacerii, Poșta Română, la îndemnul domnului Brandstetter, va încuraja proprii angajați și familiile acestora să încheie contracte de asigurare cu societățile în comun.

Suportul Guvernului

Acordul de cooperare are un capitol (1.11) care se numește chiar așa: „Suportul Guvernului român”. Bănuim că domnul Brandstetter a purtat ceva discuții la Guvern, de vreme ce și-a permis să-i traseze sarcini: „Preia răspunderea pentru luarea oricăror măsuri care sunt necesare sau oportune pentru implementarea prezentului acord prin Poșta Română”. Anexa 4 la contract chiar poartă denumirea de „Scrisoare angajament”.

Nici un guvern de acum înainte nu va putea să rezilieze un asemenea contract înrobitor. Cu atâtea obligații pentru Poșta Română, nu este exclus ca visul domnului Brandstetter să se îndeplinească: noile societăți în comun să obțină, în primii cinci ani, un loc în Top 10 al societăților de asigurări.

Compania Națională Poșta Română SA este societate comercială cu capital majoritar de stat. Statul român, reprezentat de MCSI, deține 74,0946%, iar Fondul Proprietatea – 25,00514%. 25% este o participație importantă. Fondul Proprietatea n-a fost informat de intenția Guvernului Boc de a înființa propria societate de asigurări, în schimb, partidul domnului Boc, da. În plus, în actualul obiect de activitate al Poștei Române, în statutul său nu este prevăzută înființarea unor asemenea societăți, ci activități conforme cu specificul său.

Soluția „Parashute”

Sunt sigur, stimați cititori, că cei mai mulți dintre dumnevoastră n-ați auzit de soluția „Parashute”. O găselniță a noii inginerii financiare: în cazul în care afacerea nu s-ar face în timp util, produsele de asigurare vor fi distribuite unui asigurător numit de HGINT, „fără ca în cadrul procesului de numire să fie implicată și Poșta Română” (soluția „Parashute”). Condiția este ca până în luna mai 2011 să fie înființată cel puțin o societate în comun, altfel înțelegerea se va limita la prestarea de servicii de intermediere de asigurări pentru un grup german neintrat pe piața românească – Talanx –, HGINT fiind o subsidirară a acestuia.

Pe neobservate, societățile de asigurări din România se vor trezi cu un HGINT intrat pe ușa din dos, care va avea acces la baza de date a Poștei, deci își va recruta clienții cu ușurință și va desființa concurența liberă cu ceilalți actori de pe piața asigurărilor. Poșta va oferi clienți „pe tavă”. Practic, un monopol.

Cum va fi „privatizată” Poșta Română

Cât timp vor funcționa societățile Brandstetter-Poșta Română, HGINT are pretenția la echivalarea mijloacelor financiare, partea română garantând toate tranzacțiile. Tot Poșta va fi obligată să plătească integral, în 30 de zile, 49% din suma calculată de HGINT că ar fi cheltuit-o.

Lovitura de teatru vine la capitolul 2.4.1: „HGINT se obligă să cesioneze Poștei Române acțiuni care reprezintă o participație de 40% din capitalul social al fiecărei societăți în comun, iar Poșta Română se obligă să cumpere și să preia de la HGINT acțiuni care reprezintă o participație de 40% din capitalul social al fiecărei societăți în comun”. Mai pe șleau, dacă Poșta Română nu va avea bani să cumpere, va fi înghițită pe nemestecate de HGINT.

La cât de înglodată în datorii este Poșta, n-are de unde plăti și va fi luată pe nimic. Și cum să nu fie falită, dacă are până și un serviciu care se numește „Info politics”? Poate va fi transferat la noile societăți în comun.

Ați observat, desigur, că au dispărut 9 procente din capitalul social. Opt dintre acestea vor fi concesionate enigmaticului BRARO II H, din Bd. Mircea Vodă 34, cel cu „implicarea”.

Poșta Română va mai avea un hop în al patrulea an de conviețuire cu HGINT. Va prelua (contra cost, evident) de la BRARO participația de 8%. HGINT își va asigura pe deplin drepturile și creanțele care-i aparțin, iar ca să fie sigură că Poșta își va îndeplini obligațiile, aceasta se angajează să „acorde și să constituie în favoarea HGINT garanții reale mobiliare de rang I asupra tuturor acțiunilor deținute în cadrul societăților în comun, la valoarea prețului de cumpărare plus 20%”.

Tot Poșta Română se obligă să cesioneze în contul plății către HGINT drepturile și pretențiile în legătură cu acțiunile Poștei deținute de societățile în comun, precum și pretențiile în legătură cu contractul de parteneriat. În caz de reziliere, Poșta este obligată să preia acțiunile celuilalt la cel mult 80% din valoare.

HGINT câștigă pe toate planurile. Așadar, Poșta Română, obligată la garanții imobiliare de rang I, n-are aproape nici un drept, suportă mai tot. Când se face o asociere se evaluează cu ce intră fiecare, cu ce patrimoniu participă asociații. Care este baza legală a lui 49%? Cum s-a evaluat?

Infrastructura Poștei va fi folosită, dar nu este trecută la capitalul social. Bunurile cu care participă Poșta ar trebui expertizate. În contract se vorbește de cota de profit (între 3 și 5%) din primele câștigate, dar și aceste infime procente vor fi cesionate de Poștă „în contul plății către HGINT”.

Poșta nu va primi nimic din cota de profit. În schimb, nu se specifică nimic dacă HGINT nu-și respectă obligațiile, neavând nici un risc. Poșta Română este cea care suportă pierderile. Din toate capitolele contractului se observă că Poșta este tratată cu un dușman, și nu ca un partener. HGINT își ia mereu măsuri de apărare. Cum s-ar zice, faci o afacere și celălalt suportă pierderea.

Unde-i logica? Dacă e pierdere, pierdem în comun, iar câștigul îl împărțim tot în comun. În schimb, Poșta plătește primele de performanță către angajații care lucrează și pentru cele două societăți în comun. Și tot Poșta asigură din resurse proprii (adică fonduri publice) nevoile de consiliere ale noilor clienți. Este vorba, în fond, de o preluare aproape gratuită.

Nu discutăm aici oportunitatea unor noi societăți de asigurări, în fond, se vor confrunta într-o piață liberă. HGINT este o firmă cunoscută în Germania, dar contractul ticluit în numele său este înrobitor pentru Poșta Română. Povestea cu banii investiți pe parcursul a opt ani, în vreme ce Poșta pune imediat toată infrastructura la dispoziție, stârnește îngrijorare. Cel mai câștigat va fi domnul Brandstetter, căruia Poșta îi va rambursa 8% numai pentru faptul că a tranzacționat afacerea.

Am putea conchide că „parașuta” plonjează unde trebuie și „acoperă” tot. Inclusiv afaceri de partid. Am studiat vreo sută de pagini de documente și n-am aflat cum acțiunea „Parashute” va relansa economic CN Poșta Română SA. Dacă tot greul cade pe Poștă, dacă afacerea este așa de profitabilă, te întrebi de ce n-o face singură. Iar dacă are nevoie de bani, s-ar putea împrumuta la banca proprie.


Petre Mihai BĂCANU

Posted by redactor2 on Sep 15th, 2010 and filed under Actualitate, main. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0. You can leave a response by filling following comment form or trackback to this entry from your site
20 Responses for “O căpușă pe trupul Poștei Române – SOLUȚIA „PARASHUTE””
Nicu says:
September 16, 2010 at 2:13 pm Pai ce, Romtelecom nu s-a asociat si el cu o firma de asta de asigurari si polita a venit odata cu factura?! Nimic nou sub soare, toata lumea cauta “sa manance si gura ei”.

Reply Rica says:
September 17, 2010 at 11:00 am Bine ca acest caz s-a depistat, acum trebuie vazut ce se intampla mai departe.

Reply miraim says:
September 17, 2010 at 10:46 pm Domnule Bacanu,

Extraordinar acest articol. Sunteti intr-adevar un jurnalist de mare clasa.
Asta e subiect adevarat de mestecat si tocat de ziua dimineata pana seara de catre toti blogarashii si toate televiziunile…..
in schimb bloguri precum cel al lui mircea badea….ne indeamna sa citim noi stiri despre ce factuca s-a mai mutat de la PRO la Antene si alte rahaturi de acest gen.
DOMNULE BACANU , problema e ca Romania este trecuta pe harta internationala a jafului, alaturi de Polonia, Ungaria, bulgaria si altele…, tara noastra fiind in capul listei de tari pe care cabala internationala a decis sa le jefuiasca pana la epuizare.
doamne doamne…si mai zic tot felul de antiromani pe la televizor ca tot romanu e de vina pentru ce i se intampla….cum dracu vine asta? aaa da…romanu e de vina…ca nu ia o coasa, o lopata si ranga …sa se duca la guvern si sa umple strada cu sange de ministri si alti din astia…ca sa le intre in cap astora….sa nu ne mai fure

Reply POSTASUL says:
September 20, 2010 at 10:29 am LA POSTA ROMANA MAI ESTE SINDICAT ?????

Reply Sebi says:
September 20, 2010 at 10:57 am Base, parca ziceai ca trebuie sa te voteze prostimea ca sa nu fure barosanii sarea si Posta?! De fapt trebuia sa te exprimi mai corect, adica sa nu fure cine nu trebuie Posta Romana… Asa era mai de inteles si nu ne-am mai fi facut atata sange rau ca iarasi Vantu, Patriciu sau Felix Motanu’ vor face matzu’ gros!

Reply mihai says:
September 20, 2010 at 12:52 pm Pentru Postasul– mai multi lideri judeteni sunt directori-acum crezi ca mai este sindicat?

Reply
ion postasul says:
September 21, 2010 at 4:37 pm dar tu ce ai facut sa opresti mizeria din sindicatul tau , daca eventual acolo ai director politic si lider de sindicat in acelasi timp

Reply vladimir says:
September 20, 2010 at 3:21 pm pt postasu :
cand a avut posta sindicat?
probabil cand eram monitorizati de FMI ….

Reply ion postasul says:
September 20, 2010 at 4:16 pm ptr postasul….
sindicat la posta romana este dar se numeste “SINDICATUL MATEI BRATIANU” SI se ocupa de cu totul altceva….. de ex…. strategii de restructurare in dezavantajul postei si statului roman ( vezi contracte paguboase ..g4, uty, blueair ) si nu in ultimul rand sa-si puna directori de restructurare sau directori operationali pe cei care l-au pupat in cur pe matei bratianu care pe langa faptul ca e lider si conduce sindicatul mai este si mare deputat psd cu apucaturi pdl-ste

Reply Geta says:
September 20, 2010 at 5:33 pm O alta “tzeapa” cu asigurari s-a mai incercat la Posta in 2005-2006 , de chiar acolitii lui Bratianu – Cocrea si Toader ! Atunci , ” binefacatorul ” Pacuraru Marcel , prin intermediul sindicatului , pusese la punct o excrocherie asemanatoare . Acum , Bratianu se foloseste de Simon Victor pentru a justifica ” necesitatea ” crearii firmei mixte de asigurari , prin fabricarea a tot felul de asa zise “strategii ” ! P.S. : Peste 25 de lideri de sindicat judeteni sunt acum si directori ( executivi , de directii , centre sau judet ) ! Si atunci , de unde interes pentru drepturile salariatilor ?) ,

Reply
ion postasul says:
September 21, 2010 at 4:31 pm Pai si ce se incearca acum, draga Geta este tot un fel de postcom.
La o adica nu putea Posta Romana sa incheie un parteneriat cu cei mari din piata asigurarilor romanesti (ex ing, astra etc…)astia erau deja cunoscuti si cunoscuti bine. Dar de 2 ani politrucii pusi in fruntea Postei doar promit ca aduc servicii noi in rest doar posturi de directori bine platite . Probabil asta e smecheria … de ce Posta Romana sa faca afaceri la fata cu firme deja recunoscute si aici sa nu uitam ca deja pierde si a pierdut startul, batalia mare se da pe asigurarile obligatorii ptr locuinte….. Posta ce a facut pana acum ? NImic, s-ar putea asta sa fie strategia o societate falimentara din start si sa falimenteze incet si posta. Oricum tinta e alta cu siguranta . ….BANIIIIII. si acesti bani intra doar in buzunarele cuiva.
iar acum pe lozinca ” sa salvam posta si sa aducem noi venituri ” vor aduce exact inmormantarea postei. Eu cred ca se puteau incheia parteneriate si cu marii asiguratori existenti in piata romaneasca si sunt sigur ca toti ar fi vrut sa incheie asigurari in parteneriat cu posta, dar comisioanele cerute probabil erau prea mari si ptr astia mari din asigurari.
O alta miza ar putea fi testarea pietii PE GRATIS sa nu uitam ca mediul rural nu e asa exploatat pe piata asigurarilor si …. in cazul asta cine poate face o testare a pietii pe gratis ? … te-ai prins ? da…Posta Romana.
O alta miza ar fi MINIMUM 70 000 (saptezeci mii ) de asigurati mai mult ca sigur , cine ? salariatii postali si eventual obligativitatea incheierii prin sarcini de serviciu a cel putin inca o polita de asigurare tot sub stindardul ca….. Posta are nevoie de venituri noi sa poata sa-si plateasca salariile si restul cheltuielilor. Si cum postasii sunt iubitori din fire or sa puna iarasi osul la treaba si vor aduce birul la posta strans cu sudoarea fruntii postasilor.
de aia sunt de acord cu tine si doar am vrut sa dezvolt un pic subiectul.

Reply MEMBRU DE SINDICAT says:
September 21, 2010 at 8:15 am TREBUIE SA ARATAM CA SINDICATUL DIN POSTA NU ESTE VINDUT PDL-ULUI SI MISCAREA SINDICALA NU A MURIT ASA CUM CRED MEMBRII DE SINDICAT, POSTASII.
DE CE NU VRETI SA VEDETI REALITATEA DIN TERITORIU?
DE CE IN PERMANENTA LIDERII SPUN CA TOTUL E BINE LA POSTA , CIND NOI CUMPAR RECHIZITE, SUNTEM UMILITI DE POLITRUCI SI OBLIGATI SA FACEM POLITICA PDL-ULUI?
DE CE ATITEA INTELEGERI CU PDL ?
DE CE CIND LIDERII ADEVARATI SPUN REALITATI, UNII CONSIDERA CA ARUNCA “MESAJE DEFETISTE” ?
CIT CREDETI CA MAI PUTETI TINE IN FRIU FURIA POSTASILOR ?

Reply
ion postasul says:
September 21, 2010 at 4:14 pm care lideri iti zic ca e bine la posta poti sa-i nominalizezi ?

Reply postas amarat says:
September 21, 2010 at 8:24 am Cum credeţi că poate performa poşta, în condiţiile în care organigrama este plină de oameni care nu fac nimic, dar sunt consideraţi “şefi”, de la oficianţii verificatori din oficiile poştale rurale mecanizate, care efectuează trimestrial verificări financiare(aşa spune instructiunea poştală din anul 1977), continuând cu organele C.F.G. (control finaniar gestionar care stau în control câte 3-4 luni), inspectorii din cadrul Oficiilor Judeţene de poştă, Inspectoratul Regional de Control, precum şi celălate servicii din cadrul Direcţiilor Regionale de Poştă, care se întrec în a cere fel şi fel de situaţii, numai pentru a-şi justifica prezenţa la lucru. S-a ajuns până acolo încât un oficiu poştal trimite aceeaşi situaţie la mai multe compartimente, şi asta listate, fiindcă cei mai mulţi dintre domnii de la regională nu ştiu să lucreze cu calculatorul. Performanţă la poştă? E departe acest lucru şi vă mai dau doar două exemple: 1. cei mai mulţi dintre şefii de birou, inspectori, diriginţi, nu au studii superioare, fiindcă. C.C.M. ul nu face diferenţă între două persoane de pe aceeaşi funcţie, unul care are studii superioare şi celalalt fără studii. Au aceeaşi clasă de salarizare( asta chiar este numită de către conducerea sindicatului o “bilă albă”). Studiind C.C.M. ul se poate observa că se poate ajunge inclusiv director fără a avea studii superioare(cazuri concrete la Arad şi Vâlcea şi poate şi în alte judeţe). Concluzia este că această „prestigioasa companie” nu încurajează performanţa, nu doreşte ca salariaţii să se specializeze, iar acolo unde sunt oameni cu calificări, studii superioare, masterate, sunt daţi la o parte, pentru a nu deranja pe cei fără studii, care stau bine mersi pe posturi care necesită studii superioare. 2. Toate angajările sunt făcute având în comisia de examinare trei persoane din partea sindicatului şi alte trei din partea administraţiei. Cine conduce administraţia ? Oamenii puşi de către sindicat. Sunt judeţe în ţară, Arad, Caraş Severin, Vâlcea, Olt, Brăila(şi altele probabil), unde preşedinţii de sindicat sunt şi directori operaţionali. Nu le-a impus nimeni să-şi prezinte o onorabilă “demisie de onoare”. Concluzia este că angajările şi celalte afaceri sunt făcute de către sindicat, fiindcă acea proprtie de la angajări de exemplu(3 plus trei) este net în favoarea sindicatului, având în vedere că directorul(care numeşte comisia pentru administraţie, este preşedintele de sindicat). Aţi mai auzit aşa ceva în altă parte Sunt convins că nu. Probleme sunt foarte multe. Faceţi obişnuitele verificări înainte de a publica un posibil material despre poştă, cu ceea ce v-am scris aici şi dacă va exista posibilitatea ca poştaşii din ţară să-şi exprime nemulţumirile după publicarea materialului(comentarii pe site ul indicat de dumneavoastră) ve-ţi avea o imagine mult mai clară asupra straniilor fenomene din poştă. Vă multumesc anticipat!

Reply
ion postasul says:
September 21, 2010 at 4:13 pm vad ca esti destul de informat , mai spune amanunte.

Reply ion postasul says:
September 21, 2010 at 4:35 pm APEL …
ionpostasul e baiat bun, nu-l injurati eventual scrieti pe ionpostasul@yahoo.com
daca unii dintre cititori pot combate argumentele lui

Reply apartamenty says:
September 22, 2010 at 9:07 am This is really a really super read for me, Have to admit you happen to be 1 from the best bloggers I ever saw.Thanks for posting this informative article.

Reply fost postas says:
October 11, 2010 at 10:36 pm Degeba, se tot agita domnii de la posta, ca au cumparat 400 de masini, ca se renunta la g4s. la ora actuala nu se poate fara g4s si am o spun punctual –
- posta acum e prea saraca ca sa isi poata permite alte investitii
- contractul cu g4s e BETON
- posta, acum, nu-si poate permite rezilierea contractului,pentru ca nu au ce pune in loc
- posta a platit la g4s o parte din bani in iunie a.c. dupa ce au facut un imprumut bancar
- s-a facut un calcul si s-a demonstrat ca daca posta si-ar cumpara, ca nu s-a demarat nimic, 400 de masini+salariati+logistica ar costa mai mult decit ia g4s

Reply fost postas says:
October 11, 2010 at 10:44 pm solutii ar fi -
- privatizarea pe segmente, adica auto, cladiri,etc.
- transformarea in unitate bugetara
dar doamne fereste, bateti in lemn, muscati-va limba, sa nu ajunga in insolventa ( incapacitate de plata ), ca am fi de risul lumii, de parca n-am fi, sa ajunga prima posta din lume FALIMENTARA

Reply mosfet says:
October 14, 2010 at 1:00 am citind cele de sus se vede de la o posta ca nu e bine .cat despre g4s poate osa va surprinda dar angajati lor asi fac treaba cum trebuie . la ei sant si de ai nostri cre nu are rost sa mai vorbim sant cei mai indisciplinati .au avut masinile la scara [parcare acasa] sanu mai vorbim de traseele nerespectate scurtate pe toate drumurile de tara si benzina le ramanea lor .odata cu posta se facea si piata se lua copilul de la gradinita la g4 s asa ceva nu se antampla .se face cu adevarat transport valori .si nu uitati ce am mai zis tot ai nostri sant buba cei de la posta.

Reply

Posta Romana: nu o mai fura mogulii, o falimenteaza Puterea

Posta Romana: nu o mai fura mogulii, o falimenteaza Puterea
linkul http://www.financiarul.com/articol_47951/posta-romana-nu-o-mai-fura-mogulii-o-falimenteaza-puterea.html

Pierderile pe care le va avea compania de stat in 2010 sunt estimate la un sfert de miliard de lei Ar fi al treilea an consecutiv de functionare in paguba

Guvernul Romaniei a lansat de o luna marea strategie de restructurare si modernizare a Companiei Nationale „Posta Romana”, care in ultimii sase ani a luat-o pe o panta descendenta. Strategia seamana izbitor de mult cu pri­va­ti­za­rile Petrom sau Sidex, iar concluzia arata ca societatea ar avea nevoie de vreo... 113,2 milioane de euro.

De un an si jumatate conducerea Companiei Nationale „Posta Romana” nu a reusit sa ia masuri imediate in vede­rea acoperirii „managementului defec­tuos” din mandatul fostului direc­tor Dan Mihai Toader. De la inceputul lui 2009 si pana in prezent s-au perindat trei directori: Mihai Vatavu, Tudor Gabriel Bohalteanu si in prezent este Dumitru Daniel Neagoe. Nu va faceti griji ca au mai ramas suficienti manageri, iar compania numara in prezent 37 de directori in sediul central, carora li se adauga altii din reteaua regionala, si acestora o alta armata de directori ai filialelor judetene.

Din aceeasi categorie
» Modificarea taxelor dupa adoptarea unor masuri dificile, foarte periculoasa sustine FMI
» Patronatele cer FMI reducerea cotei unice, a CAS-ului si a TVA-ului la produse agricole
» DNA isi cumpara echipamente de ascultare de 500.000 de lei de la un SRL de bloc
» Olanda, Elvetia si Suedia detin cele mai bune sisteme de pensii
» Fondul Monetar a solicitat guvernului sa privatizeze Oltchim
» Fitch: Bancile din Romania, printre cele mai vulnerabile din regiune la o noua criza
„Cauzele situatiei actuale sunt sem­na­rea unor contracte de achizitii in anul 2008, in valoare de peste 300 de milioane de euro, care depaseste capacitatea financiara de plata a CNPR. Cresterea numarului de personal si a cheltuielilor salariale aferente, implementarea neco­res­punzatoare a masurilor prevazute in strategia de privatizare aprobata prin HG 1134/2008, amanarea deciziilor privind constructia si automatizarea cen­trelor regionale de tranzit”, arata con­ducerea Postei, in sinteza factorilor ce au dus la aceasta situatie.

Toate strategiile nu mai pot salva Posta Romana care se pregateste de libe­ra­lizarea pietei incepand cu anul 2013. Pentru ca rezultatul planurilor gu­ver­nului sa mai aiba un dram de cre­dibili­tate ar fi fost necesar ca strategia sa por­neas­ca de la evaluarea numarului de per­sonal TESA. Mai mult, pentru a nu crea valuri in jurul companiei, autorii stra­tegiei, care prevad pierderi din exploa­tare de 250 de milioane de lei in 2010, nu mentioneaza cate persoane vor fi disponibilizate, dar arata ca acestea vor fi din randul muncitorilor prin reali­zarea automatizarii potrivit pro­gra­mului de dezvoltare pe cele patru centre de sortare: Bucuresti, Cluj-Napoca, Iasi si Timisoara.

Imprumuturile penale

Ca sa functioneze in termeni reali, aceste programe de dezvoltare ar avea nevoie de o serie de masuri printre care automatizarea centrelor de sortare, adica constructii, dotari cu tehnologie postala, software training si Know-how. Pentru acest obiectiv de investitii, in func­tie de nivelul dotarilor, strategii gu­vernului estimeaza ca ar fi vorba despre suma de 70 de milioane de euro care ar trebui contractati pe sistem credit-furnizor sau in parteneriat public-privat, potrivit unei alte strategii a guvernului Boc de a ridica parteneriatul public-privat la rang de politica a Guvernului Roma­niei pentru toate domeniile de investitii din Romania. Un alt aspect deosebit de important ar fi imple­mentarea sistemului ERP ce cuprinde software, echipamente si training, ceea ce ar insemna inca 10 milioane de euro prin credit-furnizor. O alta componenta ar mai fi achizitia echipamentelor de tiparire si anvelopare ce ar urma sa fie facuta prin credit bancar in valoare de 12,5 milioane de euro. Un alt credit ar trebui contractat in vederea achizitiei masinilor de francat si a sistemului informatic in valoare de 6,7 milioane de euro. Pentru anul viitor CN „Posta Romana” mai vrea sa realizeze reorgani­zarea transportului de trimiteri postale si de numerar si a procesarii numera­rului prin sistem leasing ce ar urma sa coste 10 milioane de euro. In fi­ne, din surse proprii si cu contributie atrasa ca urmare a parteneriatului cu o institutie bancara si una de asigurari, compania de stat va extinde si reteaua VPN (Virtual Private Network - n.r.).

Directorii strategi se bucura de „trasnaile” lui Toader

Cu toate ca invoca strategiile fostilor manageri, directorii se bucura de tras­naile acestora. Spre exemplu, numai masi­nile cumparate pentru directorii Postei sunt opt Volkswagen Passat cu pretul unitar de 24.696 de euro fara TVA, de unde rezulta 197.568 de euro. Pe langa acestea, au mai fost achizitionate si 30 de autoturisme Volkswagen Jetta Trendline la pretul de 15.215 euro fara TVA ce insumeaza 456.450 de euro fara TVA si 36 de bucati Volkswagen Jetta Comfort Line cu pretul de 15.986 de euro fara TVA la suma totala de 575.496 de euro. Lista de autoturisme dedicate conducatorilor institutiei se inchide cu 40 de masini Volkswagen Golf cu valoarea unitara de 14.262 de euro fara TVA, ce costa in total 570.480 de euro. Nota de plata pentru cele 114 autoturisme ce sporesc confortul „conducatorilor” din Posta Romana ajunge astfel la 1.799.994 de euro fara TVA. Licitatia totala a fost castigata de firma SC Porsche Mobility SRL la pretul de 19.850.960,11 euro fara TVA, valoarea totala in lei fiind de 78.024.198,71. CN Posta Romana SA a initiat in martie 2008, prin intermediul Bursei Romane de Marfuri, licitatia pentru inlocuirea vechiului parc auto constituit din 844 de masini, iar pe 22 decembrie 2008 CN Posta Romana SA a incheiat un contract de inchiriere in sistem de leasing operational cu SC Porsche Mobility SRL.

Contractul repre­zinta chiria lunara, asigurarea CASCO, impozitul local lunar si valoarea asigu­ra­rii RCA. In baza contractului, SC Porsche Mobility SRL se obliga sa livreze CN Posta Romana SA un numar total de 727 de autovehicule de diferite modele si tonaje.

Contractele blamate

Pe lista contractelor intens contestate atat de politicieni, cat si de directorii din CN Posta Romana se afla si alte achizitii care trag in jos bugetul CNPR.

Con­trac­tul de „Servicii de curatenie si Servicii de men­tenanta si intretinere cladiri si instalatii”, adjudecat de asocierea SC Uti Facility Management SRL cu SC Com­pania Romprest Service SA la pretul de 148.000.000 de lei fara TVA pe o durata de patru ani este unul dintre acestea. O alta fata a dezastrului de la Posta este legata de folosirea patrimo­niului, de unde a rezultat si cercetarea penala a directorului Mihai Toader. In treacat fie spus, Posta s-a asociat in parteneriat public-privat cu agenti privati (Imopost Development) in cazul terenului din Calea Victoriei pentru a rea­liza un mare centru financiar, sin­gura piedica fiind ca valoarea terenului in asociere a fost subevaluata, ceea ce a dus la cercetarea penala a directorului si implicit la sistarea proiectului. Posta Romana mai duce in spate si creditul semnat in iunie 2007 de 50 de milioane de euro, cu BERD, destinat infiintarii unui centru de sortare in Capi­tala si echiparii si tehnologizarii cen­trelor regionale de sortare din Cluj-Napoca si Bucuresti. „Repre­zen­tantii Bancii Euro­pene pen­­tru Re­cons­tructie si Dezvoltare (BERD) si-au expri­mat ingri­jo­ra­rea fata de capacitatea CNPR de a obtine aceasta finantare. Mai multe contracte incheiate in 2008 pun presiune pe bugetul de veni­turi si cheltuieli al companiei pen­tru acest an. Valoarea cumulata a acestor con­tracte se ridica la 35 de milioane de euro”, arata conducerea CNPR inca de anul trecut, dar singura masura palpa­bila a fost rene­gocierea contractelor cu furni­zorii de servicii si de bunuri.





Comenteaza Printeaza




Taguri: Posta Romana, faliment, imprumut

Comentarii (38)
Nu am crezut nici o data ca Posta va sfirsi lmentabil.dar cine a terminat o Basescu???NUUUUUUUUUUUU PDSR Tariceanu cu bratianu cu toti mafiotii de la sindicat!!!am auzit ca sindicatul din Bv le dadea macaroane,malai si etc sindicalistilor ca si "CACADOU"si ca madama isi tine plozi pe la studii prin strainatate,sii obliga pe fraieri sai duca diferse atentii ca de nu jaleeeeeeeeeeeee.Nui mai satura pe aceste sugative??

de Didirica pe 16.10.2010 la 20:30

cand vorbiti de nenorocirea din posta romana numita g4 nu aratati cu degetul numai spre toader fara sa vorbiti de bratianu si liderii jud.care au acceptat contractul fara nici un comentariu desi majoritatea dintre ei sunt inspectori, diriginti, cfg-isti si realizau greutatile ce urmau sa apara.de ce nu s-au opus?a circulat informatia ca toti liderii sindicali au primit la acea vreme, premii grase(10-15000 ron de caciula )ca sa nu ia atitudine. aveti dragi colegi astfel de informatii? comentati-le.

de dumitrescu laura pe 29.09.2010 la 13:22

la dragasani vl este dezastru.unde s-a mai pomenit,banii se transporta cu sacosa pe bicicleta si se dau pe preferinte la postasi

de anonim pe 28.09.2010 la 11:59

are dreptate colegul mihai-comentator 19.07.2010.prin acapararea posturilor de conducere de catre trepadusi ai pdl, au fost indepartati specialistii de frunte si de baza ai postei romane de la toate nivelele cei noi veniti nu au nici o tangenta cu activitatea postala si nici o pasiune pentru o astfel de treaba. singurele lor preocupari au fost si sunt:campania electorala pro base, angajari pe spranceana cu simulacre de interviuri,alte preocupari decat cele strict postale,etc toate sub nasul si cu acordul sindicatelor.cine sunt directorii op,judeteni?, finii, cumetrii, copiii sindicalistilor si lideri sind.principalii vinovati de dezastrul din posta sunt BRATIANU cu toata sleahta lui de lideri,SIMON cu toata sleahta lui.RUSINE,NESIMTIRE.

de dumitrescu laura pe 28.09.2010 la 09:25

sunt angajata de un an de zile in p.r ,vreau sa va zic ca sunt scarbita nu de conducerea de sus care nu prea isi spune cuvantul pe la noi ci de diriginta,care chiar nu-i vad rostul in biroul de DIRIGINTA ,care freaca menta timp de 5-6 ore care e o baba acra si instabil pshihic,care isi i-a leafa degeaba si pe deasupra are pretentia sa i se de-a cate un bon de masa lunar de la angajati ca daca nu e vai si amar de noi .,in concluzie iubesc ceea ce fac dar sunt oameni foarte incompetenti in posta ca ex. dirica-vulcanu

de nicoleta pe 26.09.2010 la 17:42

oare cine ar putea sa ne spuna ce se va intimpla cu cei care au fost angajatii postei ca si minuitori de valori si apoi au fost oblIgati sa "treaca" la G4S? Vor ajunge pe drumuri, oare chiar nu conteaza ca au lucrat in posta 15-20 de ani?

de gabri pe 25.09.2010 la 17:15

UNDE ESTI TU,DOAMNE...D LE MAZGAREANU,CA AVEAI CAP SI STRATEGIE...ERA DEPARTE POSTA ROMANA ACUM

de LIVIU pe 24.09.2010 la 19:32

Praf in ochii postasilor povestea cu toate relele sunt datorita lui Toader. Orice contract prevede si clauze de reziliere dar oare la posta se vrea rezilierea ?Daca cu G4 se rezilieaza contractul poate posta in regim de mazima securitate asa cum prevede legea sa mai transporte valorile? G4 transporta la posta cu 5 mil de euro pe luna si un calcul facut de specialistii PD-L din posta arata ca transport propriu costa posta 4 mil de euro pe luna cu diminuarea multor km parcursi )reducere care poata fi facuta si acum daca se vrea)asa ca nu este nenorocirea G4 sau Blue Air ,ci nepriceperea celor care conduc.Datorita multimii de sefi adusi de la PD-L,sefi care au inlocuit toti specialistii,posta este in faliment .Toti directorii se preocupa de imaginea si de buzunarul propriu.Si au facut salarii mari,au masini cu card de alimentare la dispozitie ,ce le mai trebuie ? Oamenii partidului bagati cat mai multi la posta.Sindicatul(FSPC) este cumparat cu cativa directori judeteni ,functii ocupate de cine credeti !? -liderii sindicatelor judetene.Daca nu te conformezi directorul judetean PD-L da ordin si membrii de sindicat trec acolo unde vrea el. Vezi cazul sindicatului posta romana Arges unde prin dispozitia directorului Nica si cu deplinul concurs al dirigintei OPRM Campulung (Munteanu )toti membrii de sindicat s-au retras si s-au inscris la sindicatul de posta Bucuresti

de mihai pe 23.09.2010 la 19:24

nu stiu ce se va mai intampla cu noi angajatii de la posta eu sunt manuitor de valori in sibiu si impreuna cu colegii mei de la fagaras brasov cerem ajutorul celor de la protectia muncii sa faca ceva muncim aproape non stop de mai bine de 2 luni si nimeni nu ia masuri cred ca sefilor le convine oameni putini dar totusi nu suntem roboti avem si noi familii iar daca o ducem in ritmul asta cred ca multi dintre noi vom ajunge in spitale sa se faca ceva nu mai putem rabda de vb degeaba vb ca nu ne asculta nimeni si nu vrem sa ne pierdem si locurile de munca.

de mihaita pe 22.09.2010 la 22:48

la opdc timisoara a venit o circulara care ne obliga sa facem 5 abonamente la ziar in fiecare luna,asta pina la sfirsitul anului(daca vrem sa mai avem sectoare),asta e japca pe fata,pot eu sa-l oblig pe client sa-si faca aabonament?

de max pe 21.09.2010 la 19:56

Vai ,vai unde sa ajuns!am lucrat o viata in posta si acum am ajuns in sapa de lemn.Am muncit,nu cum se munceste acum.Peste tot siau angajat rudele(care nu fac nimic) stau ,iar cei ceam fost invatati cu munca muncim.Inspectoarele de la oj"uri siau adus toate rudele cu sau fara scoala,din maturatoare leau facut Oficiante,dar nu titulare ci figurau la opdc.Apropo nu vreti sa vedeti ce se intimpla pe la oficii prin Brasov? o sa ramineti uimiti dece a putut face doamna de la oj care face angajari,toate rudele si lea adus si le obliga pe diriginte si pe seful de la OPDC sai tina BINE,sa nu fie pusi la munca.

de didirica, pe 18.09.2010 la 22:11

vai de noi,cat mai rabdam cand vedem clar ce se intampla. am ajuns sa ne fie frica sa spunem adevarul,care din pacate este crunt,dar pt.unii care nu vor sa-l auda sau mai bine zis sa-l vada.

de vali pe 18.09.2010 la 01:47

Pacat ca vb de rau G4s deoarece angajati care aduc corespondenta prin sate sunt fosti lucratori ai postei romane pe care i-au dat afara pina sa preia g4s,iar salariile angajatilor nu sar de 1000 de ron asa ca nu e asta problema.e vb de mentalitatea noastra. e dificil cu ce se spune la barfe cu ce ati dori sa va aduca pensiile in comune ,pe bicicleta sau cu caleasca ca pe vremuri ,una e sa ai protectie si paza ,la atitea cazuri care sunt inca nu sa aflat ca pensiile sunt acum fara paza sa vina hotii sa va ia pensiile

de Tot anonim pe 17.09.2010 la 22:19

angajatii g4s-departamentul STR,lucrează 4 ore pe zi,maxim 6...si au circa 40 mil pe lună împreună un echipaj,format din sofer,mânuitor si agentul de transport valori...

de fanatic pe 11.09.2010 la 14:44

in cartarea din centru de tranzit bucuresti e jale ...nu e sfoara ,nu sunt saci,nu sunt indigouri nici liste de distribuire adica mai nimic

de anonim pe 07.09.2010 la 12:56

sant de la posta stiu cum se facea transportul valori aici.ia copilul lu sefa de la scoala fa piata du ceva acasa apoi scurtau intinerarul cat de mult .masina avea parcarea acasa asi faceau traba cu ea .fratilor nu mai tine am avut colegi care au facut piata si au cumparat purcei si ia pus peste colete bani . a fost un mare scandal .lasatio mai moale.

de dorin pe 07.09.2010 la 10:07

lucrez la un oficiu postal din bucuresti de 4 ani,dar pot sa afirm ca am senzatia ca lucrez de 25 ani,asta pentru ca unii mi-au facut viata asa"usoara"(in loc sa vin sa lucrez cu drag,am fost pusa de multe ori in situatia nefericita de a-mi da demisia,dar nu am facut- o,din ambitie;ex:prima data cand m-am angajat la posta o sefa de tura nu avea nici cel mai mic interes sa ma instruiasca,citez:"ce sa-ti mai arat si tie,ca oricum pleci...",asa da o atitudine pozitiva,care stimuleaza angajatul,raritate dk intalnesti pe cineva sa-si dea interesul si oricum dk gresesti sau nu tot tu esti vinovat ca si angajat pe un post minuscul...

de muncitor pe 04.09.2010 la 12:33

pacat de cei care lucreaza in oficiile postale, oprm-uri, agentii postale, deoarece greul postei ei o duc. si de ce spun asta? pentru ca sunt oameni care ne saboteaza munca, nu avem pe ce lucra, cei ce lucreaza la posta o fac din pasiune; este posibil ca intr-o regiune cu 6-7 judete sa existe cate 2 directori pe fiecare judet si care semneaza hartiile fara a se informa despre ce este vorba? de g4s am scapat sau cel putin asa se pare sa vedem ce va urma.... in momentul de fata mai bine ne-ar cumpara vantu sau pamantul... pacat de cei care mai muncesc!

de ana pe 03.09.2010 la 20:22

Unde s-a ajuns in Posta Romana !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! La OPRM Dragasani din judetul Valcea, angajatii proprii ai postei au fost obligati sa faca transpotul expeditiilor postale (colete, scrisori, bani, etc) cu masinilelor personale, si blindatele au stat in fata Postei. In caz de ceva............ adio colete, bani si ce mai aveau prin masini, sau mai bine zis cine stie cata marfa a ajuns la destinatie. Sa vedem cine se sesizeaza in legatura cu siguranta bunurilor trimise de bieti oameni care la randul lor au platit tariful pretins de posta si despre care nu se stie cand si daca va ajunge la destinatie. Astazi cu masina maine cu caruta si pomaine la groapa de gunoi ca cei de la salubrizare au masini omologate.

de anonim pe 31.08.2010 la 22:27

Posta este pe butuci.Oameni care si-au urmarit propriile interese au reusit sa ingenuncheze marele mastodont.Oameni cu functii sus puse si care habar nu au avut cu ce se mananca posta au luat decizii ce au adus posta in pragul falimentului(restructurare, reorganizare). Firme capusa cum ar fi G4S, SC Romprest, SC UTI Facility etc.au contribuit la caderea imperiului la fel si propriile interese politice. Posta este in pierdere dar se fac angajari tot mai multe si pe salarii cat mai mari.Salariati vechi care au studii superioare de f. multa vreme sunt obligati sa astepte cate un an, doi sau trei sa dea examen pt.o clasa pe cand cei sositi cu pile sunt trecuti pe post cu clasa maxima.

de anonim pe 30.08.2010 la 19:12

SUNT DIN SISTEM SI VAD CU DURERE IN SUFLET CUM DECURG LUCRURILE DIN RAU IN TOT MAI RAU. ANIMALELE ASTEA POLITICE AU POLITIZAT PANA LA URMA SI POSTA ROMANA . NU STIU DACA NOI OAMENII MAI AVEM MULTE DE INDURAT DE LA ANIMALELE ASTEA ORDINARE. POSTA ARE DATORII ,INSA AVEM CATE 3 DIRECTORII LA FIECARE JUDET (DACA NU SI MAI MULTII) DE UNDE SUNT EU S-AU FACUT DOUA POSTURI PENTRU AGENTII DE VANZARII ,CARE APARTIN DE BUCURESTI.ACOLO PE PUTIN MERG LA SALARII 3000LEI AGENTII DE VANZARII PENTRU CARE UNA DINTRE ELE NICI NU STIE CU CE SE MANANCA POSTA. ASTA ESTE REALITATEA O SA NE DUCEM DRACULUI CU PDL LA PUTERE PANA IN 2012.

de mariana marin pe 29.08.2010 la 11:39

Pentru mine este clar ca lumina zilei. Posta a ingropat-o Toader, sub obladuirea lui Tariceanu. Cum poate sa mai fie rentabila cand serviciile pe care le facea un sofer si un manuitor inainte, le fac acum un sofer si 2 insotitori de la g4s. Clar nu? Numai in salariile celor de pe cursa postala respectiva se mai pompeaza 50%. Basca alte plati catre firma respectiva.Sa nu-mi spuneti ca sunt profesionisti.Va amintiti cand i-au oprit,jefuit si i-au inchis in duba ca pe berbeci. Sa luam agentii de paza care sunt la sedii. Daca inainte, cand erau angajatii postei, firma le dadea un salariu, de ex. 10 lei, acum posta plateste firmei cu care are contract 30 lei pentru fiecare paznic din care la acesta se intorc 10 lei. Rezultatul?A scazut numarul angajatilor postei dar au crescut cheltuielile.Cui foloseste? E naucitor, bate orice logica. La fel in cazul tuturor serviciilor care s-au externalizat. Cand mai vad cate un politician pe la televizor dandu-si cu parerea ca firma x poate fi salvata prin externalizarea serviciilor imi vine sa-i dau cu televizorul in cap. De ce sa lucrezi cu oameni de la alte firme, mai scump, cand tu ai personalul tau experimentat si fidel. Cred ca suntem o tara de nebuni daca ne lasam inselati cu asemenea gogorite. Culmea, toata talpa tarii stie ce se petrece dar celor cu putere de decizie nu le pasa catusi de putin. De ce? Pentru ca niciodata nimeni nu a raspuns de deciziile dezastruoase, rauvoitoare pe care le-a luat cand a fost intr-o anumita functie. Nu credeti? Toata lumea e de acord ca Posta Romana e intr-o situatie grea din cauza lui Toader & Tariceanu. De cate ori ati auzit sa fi fost invitati sa dea declaratii? Alea sunt pentru fraieri doar. Cateva cuvinte si despre prioripost, deoarece eu lucrez (inca) in cadrul acestui serviciu de curierat. Am pierdut imensa parte din prestatii din cauza imobilismului intentionat al sefilor. Desi reteaua era si este inca cea mai extinsa din tara, timpii de circulatie erau cel putin la fel de buni ca si la concurenti, acestia ne-au "suflat" in cea mai mare parte prestatiile. De ce? Pentru ca in multe firme de curierat sefii lor nevazuti sunt angajati ai Postei Romane. Da, sefi din P.R. au actiuni la firme de curierat. De aici dezinteresul fata de bunul mers al P.r. si implicit al prioripostului. De aici lipsa de reactie la cererea pietei. De exemplu, orice firma care lucreaza cu curierate prefera ca acestea sa fie flexibile in ceea ce priveste timpii de expediere de la sediu sau de distribuire la destinatie. La noi nu se poate asa ceva.Sunt niste ore batute in cuie. Acum un an, la implementarea noului plan de indrumare, timpii de circulatie au crescut in 50% din cazuri cu 24 de ore.E clar ca se stie sus, insa nimeni nu da dovada ca ar vrea sa indrepte acest fapt. Rezultatul? Mai multi clienti nemultumiti si plecati din colaborarea cu noi. Asta in conditiile in care avem tarife mai bune decat altii. Am inteles ca se incearca rezilierea contractelor cu "capusele" insa ele sunt "beton".

de prioripost pe 28.08.2010 la 18:47

Trebuie neaparat schimbat ceva la Posta Romana Unde exista tara care sa nu aiba incredere in serviciile postale care fac parte din baza societatii.

de mary pe 27.08.2010 la 10:23

Ma alatur si eu celor care sustin ca Posta Romana e cu un picior in groapa,din pacate,la fel ca si tara in care traim. Dar ceea ce ma irita este indiferenta cu care se asista la prabusirea unei companii cu mii de angajati(si nu ma refer la cei de la birouri,directori...).Chiar noi,cei ce muncim acolo,ridicam din umeri ca si cum toate acestea nu ni s-ar intampla noua,ci altora...Nu avem curajul sa cerem socoteala pentru banii cheltuiti pe masini scumpe,contracte ciudat de "avantajoase"pentru unele buzunare,directorasi cu duiumul...Altadata,postasii aveau caracter si nu se lasau umiliti.Acum,suntem doar mana de lucru ieftina,care tresar in fata inspectorilor veniti in desele controale.M-am hotarat sa renunt la sindicatul care de fapt nu ma reprezinta si sa fiu eu insami,nu cea care vor sa fiu!

de Ionela pe 27.08.2010 la 00:31

asta e posta romana.in afara faptului ca s au facut niste contracte paguboase sunt destui angajati din posta care s au invatat sa nu prea mai traga sa mai munceasca.sa treca luna sa ia banii mult putini cat sunt ei.sa dea corespondenta cat mai repede si sa fuga acasa.sa se duca cu pensiile la achitare [si preferential] si cam atat.oare chiar nu mai este un pic de responsabilitate si tragere de inima [totrusi de aici isi castiga existenta. la sedinte se discuta una dar in teren suntmulte probleme.pe o ureche intra si pe alta iese.multe nu se schimba din nevointa unor salar.mici. marimar

de marimar pe 19.08.2010 la 22:50

sunteti naivi.....nu aveti idee ce se intampla in interiorul CNPR ! ceea ce este scris in articol nu este decat ce se vede din exterior !!! cineva a mentionat de G4S ...acolo este marea gaura ! nimeni nu zice ca G4S si-a schimbat intreaga flota de masini blindate din toata Romania numai cu banii luati de la CNPR intr-un an!!!!!! alt exemplu : un lider sindical cu 8 (opt) clase , a participat la un concurs de post de director (cadou de la Matei Bratianu) si culmea....a reusit. Cu 2-3 luni inainte o femeie de serviciu a fost respinsa de la un "concurs de angajare" pt ca nu avea decat 10 clase !!!! Deci sa duci gunoiu si sa speli WC-uri ai nevoie de facultate , dar sa fii director 6 sau 8 clase sunt arhisuficiente. Cladirile se degradeaza in ultimul hal , nu exista conditii (apa , canalizare , incalzire samd) , dar chirii se platesc de ordinul zecilor de mii de euro . Alt exemplu : toti dinozaurii comunisti sunt bine infipti pe pozitii bine platite (salarii dar mai ales % de vechime si fidelitate) ; neveste , copii , nepoti , soacre , veri , fini ....toti sunt angajati si formeaza clanuri in structurile CNPR ! Inspectorii si directorii de prin regionale stau cate 2-3-4 luni in concedii (concediul normal de 30 de zile + medicale + neplatite) PS : da...am fost angajat CNPR si am plecat fara sa ma uit inapoi cand am avut prima ocazie . anii munciti acolo facand munca mea plus a altora care frecau menta m-au scarbit in cel mai crunt hal posibil ! singura solutie este dizolvarea CNPR pt ca este putreda pana in maduva

de postas pe 19.08.2010 la 13:02

Sunt de acord cu absolut toate comentariile de mai sus. Si poate ca Posta Roamana nu ar fi ajuns in aceasta situatie daca nu s-ar fi "voit" falimentarea ei! Ca toate contractele sunt dezastruoase? DA!!!!!!!!!!!!!! Suntem Posta Romana! Si prin definitie ar trebui sa ne preocupe exclusiv indeplinirea serviciilor care ar trebui sa fie indeplinite de catre NOI! Factorii postali NU ar trebui sa vanda hartie igienica, dero... Mai avem sa le dam tampoane... Si lista ar fi completa... Ar trebui sa distribuie corespondenta... Sa achite pensii... In legaura cu contractul incheiat cu G4S... Inainte de a arunca cu pietre in ei, ar trebui sa facem o comparatie intre cei care deserveau inainte de venirea celor de la G4S itinerariile, si angajatii G4S! Oare nu observa nimeni nici o diferenta? Profesionalismul... Hm? Sau nu ne convine pt ca ne arata cel mai bine unde gresim? Si cum sa ne indeplinim atributiile? Eu zic ca ar trebui sa ne uitam mai bine la ei... la modul lor de desfasurare al activitatii zilnice... la profesionalism... tenacitate... obiective propuse si indeplinite... Si sa ne uitam putin si la noi... Chiar nu avem nimic de invatat? Si atunci cum ramane cu autoinstruirea pe care o tot promovam? Pentru a ne ridica la asteptarile clientilor nostri?

de mariadna pe 05.08.2010 la 23:56

e adevarat tot ca s a comentat pina acum .avem zeci de directorasi incompetenti iar noi nu avem chitantiere ,nu avem cola ,scrisorile circula in saci rupti . afara e vopsit gardul iar in curte e leopardul tess

de tess pe 03.08.2010 la 21:32

Restructurarea Postei,de unde ar trebui inceputa?Cred ca de sus in jos.Pestele se impute de la cap.Nu cred ca este nimeni capabil in Compania Posta Romana sa evalueze adevarata situatie si sa taie raul de la radacina.In primul rand depolitizarea institutiei si apoi evaluarea tuturor angajatilor (de la Vladinca la Opinca).In alte state Europene(Spania,Italia,Anglia, Germania,s.a.m.d.a.)posta deserveste interesul oamenilor.Toate contractele incheiate ar trebui sa fie in beneficiul postei,nu in beneficiul unui grup de interese sau al unui om politic cu diferite afaceri.

de un anonim pe 29.07.2010 la 18:18

Subscriu celor care au constatat asemanarea izbitoare cu celelalte privatizari din economia romaneasca in urma carora s-a ales praful de tot ceea ce am muncit 30,40 de ani inainte de acel'89 blestemat.Va mai mira acum de ce s-a grabit roman sa ne dea partile sociale inapoi ?pentru ca a vrut sa nu ne dezmeticim si ne-a furat tot ceea ce am muncit ca doar asa l-au invatat cei care l-au trimis,nu este el atit de destept ,doar coada de topor...Cine stie ce patriciu asteapta sa cumpere iobilele postei evaluate la ...te si miri ce tupeu au. Pacat ,mare pacat de oameni

de un cetatean pe 27.07.2010 la 22:00

Bun articolul, dar incomplet, si parca e ciudat ca lipseste tocmai cei care dau cea mai mare gaura in bugetul postei:G4S. E oare intentionat uitat? Nu doar ca e cea mai paguboasa afacere, dar pentru acestia muncesc cel putin 4-5 oameni din posta pentru a le pune la punct ceea ce ar trebui sa faca ei prin contract: curse, itinerarii, etc. De ce nu ati amintit si de acest contract? Dar de toata pleiada de lipitori de afise ai PDL care au fost angajati in ultimul an si jumatate, pe posturi care pana atunci erau blocate, unele dintre ele nefiind necesare, de fapt. Si care nu au nici un fel de legatura cu postul pe care il ocupa.. doar ca mai mulg un salariu, venit lejer, fara munca, cu pile, fara griji, ca doar nu-i da nimeni afara cat timp conducerea e pdl-ista (si probabil nici dupa, ca ... toti au nevoie de un precedent, ca sa comita si ei mai multe)... iar sindicatele tac.

de un postas pe 22.07.2010 la 17:04

posta romana va ajunge in faliment datorita contractelor proaste incheiate cu firmele u.t.i romprest si 4gs care papa tot profitul celor care alearga prin soare vant si ploaie pentru un amarat de salariu iar directorii din cnpr isi trag comisioanele d in contractele paguboase.am lucrat in cnpr 19 ani si am fost concediat de uti pe motiv ca eram calificat si aveau nevoie de necalificati pentru serviciile de mentenanta la posta si bcr .

de Mitica Amariei pe 21.07.2010 la 17:37

Posta e plina de personal prin birouri care freaca menta. In afara de toate furturile si achizitiile de tot felul ramane in continuare angajarea a tot felul de functionari neperformanti prin biouri care doar incarca nota de plata a companiei fara sa produca nimic in schimb. Sunt multi in posta care sunt acolo pentru ca pensiile se platesc prin Posta. Ia platitile diferit si posta da faliment. De ce? Ca in loc sa faca performanta in distribuire, in servicii postale vin cu tot felul de activitati comerciale care nu-si au rostul la posta. Alt aspect: de ani de zile Posta e condusa de te miri ce directorasi care sunt incompetenti, corupti si care trag isi angajeaza clientela lor ...evident la fel de incompetenta.

de MIhnea pe 19.07.2010 la 16:51

am lucrat cu posta si va spun sincer au facut tot posibilu sa renunt la serviciile lor, acum lucrez cu, curieru. 1-de la ora 14 cand se ridicau coletele acum masina vine la 9 ca sa pierd o zi 2-bani la retur vin la posta da mai stau 2 zile acolo degeaba 3-au bagat taxe suplimentare ca valoarea minima asigurata acum un colet la posta costa mai mult decat unul lasat la curier, iar din momentul trimiteri unui colet si incasari rambursului dureaza aprox 2 saptamani. fata de 3 zile la curier. SUNT 100% CONVINS CA SE URMARESTE FALIMENTUL PENTRU A FI VANDUT PE BANI PUTINI EXACT CA SIDEX ETC...

de ciprian pe 19.07.2010 la 15:28

Titlu corect si adevarat. Restructurare la posta romana prin cresterea numarului de directori PDL-isi si sindicalisti.Restructurarea doar un paravan sa poata fi schimbati toti cei care aveau functii si inlocuiti cu oameni de la partid si de la sindicat.Mai mult de jumatate din liderii de sindicat prin simulacru de concurs -interviu au devenit directori,si asta prin aprobarea mimistrului care are promisiunea deputatului Bratianu ca trece la PDL (oare). Ministerul suge cat poate de la posta.Din masinile enumerate in material mai multe cu sofer si card pentru combustibil sunt la dispozitia ministerului.Membrii Consiliului de administratie au masini la dispozitie.D-l Fecioru -secretar de stst la minister a consumat doar intr-o luna 3000 (treimii) litri de benzina.Acum are cota 500 de litri.Vedeti cum reduc cheltuielile ministerele ? Pe seama regiilor si companiilor din subordine.Sindicatul nu doarme -vrea si el .Si daca ceri primesti.D-l Bratianu-lider sindical a primit si el o masina de la posta cade la parlament Loganul nu este de nasul lui.Vorbiti de 250 mil de lei pierdere in 2010,pierdere prognozata de specialistii care au elaborat strategia de restructurare? Pai pentru 2009 prevazuse o pierdere de 130 mil si a fost de 182 mil.Cum va fi in 2010.JAFF !!!

de mihai pe 19.07.2010 la 15:18

IN DACII NU PUTEAU SA STEA MA MIR CA NU AU LUAT PORSCHE SA SE PLIMBE CU ELE ACUM LE-AU LUAT NU MAI POTI DA TIMPUL INAPOI DAR SA LE TINA 15-20 DE ANI

de MARIAN pe 19.07.2010 la 14:06

Dle Manea din tot articolul reiese ca ,toate CONTRACTELE paguboase sunt din 2006-2008 ele expirand in 2011. Actuala PUTERE incearca sa dreaga busuiocul dar poate? exista si un CCM pana in 2018 care premiaza NEPERFORMANTA care a fost semnat in 2008. in general articolul este corect dar fara titlul.

de LUCIAN pe 19.07.2010 la 10:58

posta este inca o " vaca " buna de muls. nu numai bani dar si voturi. practic in aproape orice localitate, cat de mica ar fi ea, exista un om al postei. si atunci cand ai de obtinut voturi acest lucru este o mana cereasca. se vorbeste despre situatia economica a postei dar nu se iau masurile necesare pt ca aceasta sasi revina. licitatii trucate, blatul cu sindicatele, infestarea cu " specialisti " politici sunt numai cateva dintre cauze. nu plangeti, posta va rezista pt ca este nevoie de ea pt toate partidele. specialistii adevarati au fost alungati de mult si acum se bat pe ea politicienii. asta este romania. in toate domeniile. sa ne fie de bine!

de un cetatean pe 19.07.2010 la 10:43

sâmbătă, 27 martie 2010

HAI FRATILOR

UN PIC DE CURAJ NU STRICA, EU CU BLOGUL VOI CU MATERIALE SI COMENTARII

???

???